Cursusgegevens

Digitale leerinhouden

Cursusmateriaal

Omzendbrieven en nuttige links

Naam Discimus voor Deeltijds kunstonderwijs
Doelgroep Secretariaatsmedewerkers
Doelstelling - Je kan de context, de werking en het belang van een correcte uitwisseling van leeringengegevens via Discimus beschrijven
- Je kan voor in- en uitschrijvingen van leerlingen de juiste stappen beschrijven, zodat de uitwisseling tussen het administratiepakket en Discimus correct en tijdig verloopt
- Je kan informatie terugvinden in relevante omzendbrieven en de juiste contactpersonen aanspreken
Lesdagen Deze online module is een montage van het webinar van 29 september 2020. Er zijn geen fysieke opleidingsdagen gepland.
Meer info Wat kan je verwachten van deze opleiding? 

Deze basiscursus legt uit op welke manier in- en uitschrijvingen van leerlingen worden uitgewisseld tussen het administratiepakket en Discimus. Er is aandacht voor de geldende regelgeving, concrete tips en veelgestelde vragen. Ook de werking van het softwarepakket DKO3 wordt behandeld. 
 
Volgende onderwerpen komen aan bod:
- Inschrijvingen: algemene informatie
- DKO3: algemene informatie en wijzigingen in het pakket
- Discimus en leerlingenregistratie
- Demonstratie van registraties in het softwarepakket DKO3 (50%-leerlingen, schuinzitters, alternatieve leercontext, verlengd traject, ...) 
 
Wie de video via het youtube-kanaal AGODI-academie bekijkt, kan genieten van alle functionaliteiten die youtube biedt. Je kan eenvoudig via de tijdsbalk scrollen naar specifieke hoofdstukken of een overzicht van alle hoofdstukken in de video oproepen. Via deze webpagina is dat helaas niet mogelijk. We publiceren daarom een overzicht van hoofdstukken naast de video.
Inschrijvingen en registraties in het DKO
Hoofdstukken

00:31 1. Inschrijvingen
00:34 1.1 Regelmatige leerling
01:00 1.2 Financierbare leerling
01:56 2. Registraties in Discimus en DKO3
02:01 2.1 Discimus-synchronisatie
06:42 2.2 200%-leerlingen
09:52 2.3 Wachtrij
10:36 2.4 Vestigingsplaatsen
14:54 3. Typische DKO situaties
15:00 3.1 Schuinzitten
18:51 3.2 50%-leerling
21:58 3.3 Specifieke onderwijsbehoeften
26:35 3.4 Alternatieve leercontext
29:56 3.5 Verlengd leertraject
31:44 3.6 Veranderen van traject

Voeg een nieuwe reactie toe